• .
  • .
  • .
  • .

news4031242

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، نشست خبری دکتر محمد علی وطن دوست معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر رشید لمیر مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه در خصوص اعزام کاروان ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد به شانزدهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور روز شنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۳  با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل سالن شورای دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر محمد علی وطن دوست معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد  در این نشست اظهار نمود: ورزش چه در بعد قهرمانی و چه بعد همگانی، یکی از مهم ترین ابزار ها برای انتقال مفاهیم فرهنگی محسوب می شود , از قضا دانشگاه، هم به ورزش های همگانی بها می دهد و هم قهرمانی، که المپیاد فعلی اصفهان، مصداق آن است.

 وی همچنین تاکید کرد باید در ورزش هایی که در قالب قهرمانی هستند،  یک پیوست همگانی داشته باشیم؛ المپیاد پیش رو نیز همچنین است، ظاهر قهرمانی دارد اما پیوستش همگانی است. ۱۷۶ نفر دانشجوی اعزامی، در واقع خروجی مسابقاتی بوده که بین هزاران ورزشکار انجام شده، و گلچینی از سمت ما صورت نگرفته است.

دکتر وطن دوست اعلام نمود ما به صورت ویژه پیگیر ورزش در خوابگاه ها هستیم؛ دانشگاه  حدود ۶۰۰۰ دانشجوی خوابگاهی دارد و فضای خوابگاه ها نیز بسیار آماده است؛ بنابراین ما می توانیم فعالیت های ورزشی را در آن، در قالب امکانات ورزشی یا مسابقات اجرا نماییم.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه در پایان گفت توفیق است که بتوانیم با ابزار ورزش هم مفاهیم فرهنگی را منتقل کنیم، و هم فضایی را ایجاد کنیم که سبب شادابی و نشاط بیش از پیش دانشگاه باشد.

سپس دکتر حاجتمند معاون اداره کل تربیت بدنی دانشگاه گزارشی از تعداد و وضعیت تیم های اعزامی به شانزدهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور ارائه نمود.

در ادامه جلسه سوالاتی از سوی خبرنگاران مطرح شد که با توضیحات مدیران حاضر در جلسه پاسخ داده شد.

لازم به ذکر است نخستین گروه از کاروان ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد، دوشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ برای شرکت در شانزدهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی عازم اصفهان خواهند بود.

news4031240