• .
  • .
  • .
  • .

behdasht14031

سومین دوره آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی ویژه کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی و مرکز بهداشت و درمان دانشگاه های سراسر کشور با حضور دکتر ابراهیم نعیمی معاون‌امور دانشجویان داخل و مدیر کل دفتر مشاوره سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ایمانی مقدم  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر وطن دوست معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، فردوسی مشهد و مدیران حوزه معاونت همچنین 200 نفر از کارشناسان دانشگاه های کشور روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه 1403 در تالار اجتماعات دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشگاه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، دکتر محمد علی وطن دوست معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، ضمن  خیر مقدم به میهمانان اظهار نمود:  با توجه به لزوم پیگیری برای سلامت جسم و روح دانشجویان و دانشگاهیان، اهمیت و ضرورت برگزاری این نشست ها مفیو و ثمر بخش است.

دکتر محمد علی وطن دوست ادامه داد: بین  جسم  و نفس در بدن ارتباط متقابل وجود دارد و میان آن ها اتحاد است بدن حالتی دارد که در روح اثر میگذارد و اهمیت و ضرورت را بیش از پیش نشان می دهد و با تلاش شما کارشناسان محترم هر اندازه در حوزه تن و روح دانشجویان بتوانیم از ابزار های مختلف استفاده کنیم تا آرامش دانشجویان بیشتر شود در پی آن جسم انان نیز سالم می ماند.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در پایان سخنان خود اظهار کرد: دانشگاهها عرصه های موفق علمی در رساندن آرامش روح و تن به دانشجویان هستند و با برگزاری این  دوره های آموزشی برای کارشناسان دانشگاه ها توانایی آنها برای ارائه خدمت به دانشجویان یشتر می شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر ایمانی مقدم  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  فردوسی مشهد ضمن خیر مقدم به زائران امام رضا(ع) و تشکر از برگزار کنندگان این نشست  اظهار نمود: قدر زیارت را دانسته و در حین تشرف به حرم مطهر رضوی نصایح بزرگان را نیز مد نظر داشته باشید.

وی در مورد سبک زندگی ایرانی اسلامی اظهار کرد:  در علوم انسانی اگر چه رتبه عالی را دارا هستیم اما نیاز به تحولی بنیادی در این حوزه هستیم و چه بسا که آسیب های اجتماعی را می توان با تحول بنیادی در نظریه های علوم انسانی مرتفع ساخت و در بحث های اقتصادی، پزشکی و غیره نیز بخش مهمی به همین حوزه علوم انسانی مرتبط میشود که خودباوری شایسته سالاری و غیره را به همراه دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  فردوسی مشهد در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر مشارکت حداکثری دانشگاهیان در انتخابات پیش رو از همه برای حضور در این امر سرنوشت ساز  دعوت نمود.

سپس دکتر ابراهیم نعیمی معاون‌امور دانشجویان داخل و مدیر کل دفتر مشاوره سلامت و سبک زندگی  سازمان امور دانشجویان ضمن خیر مقدم به حاضرین، از کارشناسان و مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد  که در برگزاری این مراسم همکاری داشتند سپاسگزاری نمود و اظهار کرد: کارشناسان مراکز مشاوره و مرکز پزشکی خط مقدم تعامل با دانشجویان هستند .

دکتر ابراهیم نعیمی در ادامه اظهار کرد:  تغییرات ساختاری در خانواده های امروزی با نوسازی و دگرگونی های بسیار مواجه شده است و  فرزندآوری کم در خانواده باعث شده محرک های لازم برای سازگاری و تاب آوری بچه ها از بین برود و این در کارنامه سلامت بدو ورود دانشجویان کاملا مشهود است  و افزود:  مسئولیت حفظ سلامت روح و جسم نسل آینده ساز کشور بر عهده شما کارشناسان هست لذا  باید تلاش برای شروع فرایند پیشگیری باشد  قبل  از اینکه درمان ایجاد شود و به همیبن منظور طرحی مطرح شده که رتبه بندی دانشگاههای منوط به همین فرایند باشد.

وی ادامه داد: سازمان امور دانشجویان در بخش های مختلف برنامه ریزی کرده و بدنبال راه هایی است تا ارتقا سواد جسمانی دانشجویان را گسترش دهد .

دکتر ابراهیم نعیمی  هدف اصلی از این نشست را باز آموزی و یادگیری و به نوعی اشتراک مدیریت دانش در بین کارشناسان، رفع چالش ها و مسائل موجود در حوزه های مشاوره و بهداشت در دانشگاه‌ها، اعتبار بخشی و شأن دادن به کارشناسان مربوطه، برقراری ارتباط با کارشناسان دیگر دانشگاه های شرکت کننده و استفاده از تجربیات، برقراری ارتباط ستادی با هدف رسیدن به هدف هم آوایی بیشتر و تقدیر از کارشناسان برتر دانشگاه های سراسر کشور عنوان نمود.

لازم به ذکر است سومین دوره آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی با برگزاری کارگاه و نشست های تخصصی روز های چهارشنبه 13 و پنجشنبه 14 تیر ماه جاری ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه این نشست روز جمعه 15 تیرماه 1403 در تالار اجتماعات دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

خبرنگار: زهرا نداف – مدیریت رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

behdasht14035

behdasht14032

behdasht14033

behdasht14034

behdasht14036

behdasht14037

behdasht14038

behdasht14039

behdasht140310