• .
  • .
  • .
  • .

news402144

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، به همت دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نشست هم اندیشی اساتید با موضوع رسالت اجتماعی ـ فرهنگی دانشگاه  با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس روز پنجشنبه ۱۰ آبان‌ماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی دراین نشست با اشاره به اینکه تربیت در دانشگاه یک مسئله مستقیم و اصلی نیست گفت: زمانی می‌توان فردی را پرورش داد که انعطاف داشته باشد و پرورش فقط در زمانی می‌تواند در وجود فرد نهادینه شود که انسان در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی پیش از دانشگاه باشد.

او افزود: دانشگاه محل اصلاح تربیت است و هنرمندیِ بالاتری می طلبد، طبیعی است که هنرمندی‌ استاد از معلم آموزش و پرورش باید بیشتر باشد چرا که کار دشوارتری است.

وی اضافه کرد: اجرای این رسالت در مرحله اول بسته به سرمایه ذاتی استاد است، هر چه فرهنگ‌سازی آن قوی تر باشد به مراتب در این کار موفق تر است.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: در دانشگاه با تفکر متفاوت اساتید روبرو هستیم، نوع تفکر فرهنگی او مهم است، لذا باید بدانیم که مجذوب چه جریانی است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه خط کش گذاشتن روی استاد امکان‌پذیر نیست افزود: این کار ممکن است موقعیت علمی دانشگاه را پایین بیاورد اما آن چیزی که در دانشگاه مهم است مدیریت اساتید است نه مدیریت دانشجو.

علم‌الهدی ادامه داد: مدیریت دانشجو در مرحله دوم  است چرا که محور همه تفکرات استادان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه به ویژگی‌های صهیونیست اشاره کرد و گفت: ۳ اصل مدرنیته شامل سکولاریسم، اومانیسم و راسیونالیسم ریشه در تفکرات یهودی است و امروز فلسطین به عنوان یک نقطه اساسی و راهبردی در برابر این اندیشه قرار دارد.

گفتنی است که در این نشست حجت الاسلام ایمانی مقدم مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر ضابط رئیس دانشگاه،‌ دکتر غفاری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، دکتر ارشدی  دبیر مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان، روسای دانشکده‌ها و نمایندگان هیئت جذب در دانشکده‌های دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشتند.

news402145

news402146

 news402144

 

 

 

  دسترسی سریع به اخبار و رویدادهای خبری دانشجویی و فرهنگی ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد
سایت:
https://vs.um.ac.ir/

ایتا :
https://eitaa.com/vcsfum

بله :
ble.ir/join/MWU3MDBhYj

سروش :
https://splus.ir/vsferdowsi