• .
  • .
  • .
  • .
  • .

behdasht1402111

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، با توجه به حضور دانشجویان، اعضای هیات علمی و پرسنل در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد و احساس نیاز به مرکز درمانی،  مرکز بهداشت و درمان دانشگاه این مرکز در دو بخش بهداشت شامل: کنترل، ارزیابی، و ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش سطح بهداشت در مکان‌های عمومی، غذاخوری‌ها، سراها، بوفه‌ها و تریاهای دانشگاه، و بخش درمان شامل: ارائه خدمات پزشکی عمومی، داروخانه، تزریقات و پانسمان در طول روز فعالیت دارد.

 علاوه بر آن، ارائه خدمات پرستاری در ایام کاری 7 الی 14:30 از قبیل  تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، پایش سلامت دانشجویان، برنامه های غربالگری  فشارخون، قندخون و غیره از جمله خدمات مرکز بهداشت و درمان دانشگاه می باشد.

همچنین، در زمان های حضور پزشک عمومی در نوبت صبح ، ویزیت بیماران، تائید گواهی های پزشکی و استعلاجی دانشجویان و کارکنان، بررسی پرونده های درمانی دانشجویان جهت طرح در کمیسیون موارد خاص و دیگر موارد مربوطه نیز از جمله خدمات درمانی ارزنده ارائه شده در این مرکز است.

پزشک شیفت شب نیز از ساعت 18:00 الی 22:00 در طول روز های هفته در مرکز بهداشت و درمان دانشگاه حضور دارد.

  بخش داروخانه مرکز بهداشت نیز در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 9:30 الی 13:30 و عصر از ساعت 18:00 الی 21:30  با ارائه خدمات به جامعه دانشگاهی، با احتساب بیش از 6 هزار نفر از دانشجویان خوابگاهی در طول ایام سال فعال می باشد.

از جمله امکانات این مجموعه، وجود  یک دستگاه خودرو آمبولانس بوده که به صورت شبانه روزی جهت نقل و انتقال بیماران به مراکز درمانی سطح شهر فعال است.

لازم به ذکر است مرکز بهداشت و درمان دانشگاه در سال های گذشته افتخارات ارزنده ای نظیر پزشک برگزیده در سطح خراسان رضوی و مرکز بهداشت درمان فعال در سطح کشور را کسب نموده است.

این مرکز با حضور در طرح های همگانی کشوری در بخش غربالگری فشار خون و قند خون  ویژه دانشگاهیان و خانواده های محترم ایشان نقش فعال و چشمگیری دارد. همچنین همکاری با دانشکده علوم پزشکی دراستقرار پایگاه های انتقال خون در فواصل زمانی مشخص در طول سال، از فعالیت های دیگر این مرکز می باشد.

شایان ذکر است در برگزاری هفتاد و سومین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در بهمن ماه 1402 نظر به خدمات و تقویت زمینه‌های پاسخگویی به ذینفعان، از دانشگاه‌ فردوسی مشهد در فرآیند ارزیابی خدمات دانشجویی تقدیر شد، که یکی از این موارد را می توان خدمات ارزنده مرکز پزشکی دانشگاه به دانشجویان برشمرد.

اهداف مرکز بهداشت و درمان دانشگاه فردوسی مشهد

ارائه خدمات پزشکی تشخیصی و درمانی به کلیه دانشجویان و اعضای هیات علمی و کارکنان و خانواده های ایشان در دانشگاه

ارتقای بهداشت محیط حرفه ای در سطح دانشگاه

ارائه و اجرای طرح هایی در زمینه های ارزیابی سلامت دانشجویان جدید و برنامه سلامت دوره ای دانشجویان

ارائه و اجرای طرح های ارزیابی سلامت اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه

ارتقای آگاهی های بهداشتی و سلامت دانشگاهیان

خبرنگار:نداف

behdasht1402113

behdasht1402114

behdasht1402112

 

 

 

دسترسی سریع به اخبار و رویدادهای خبری دانشجویی و فرهنگی ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد
سایت:
https://vs.um.ac.ir/

ایتا :
https://eitaa.com/vcsfum

بله :
ble.ir/join/MWU3MDBhYj

سروش :
https://splus.ir/vsferdowsi